Trim-4-Eldre.com Forum
Fremside>>Bullshit>>Nei nei hva er det eg ser?

avatar Kurt

01.01.2005, 18:09:16
18408 meldinger

picture
Ein ford me Op.... motor?`grrrrrrrrrrrr Ufyse

FYI . Rally helten vårs: Panserhansen forsetter å stor svindle.

avatar Tommy

01.01.2005, 18:13:23
10863 meldinger

En FOPELsmiley

Tommy
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport


Only when we risk death, do we feel most alive

avatar Cooper S

01.01.2005, 18:30:23
3560 meldinger

Billagare å skremma ud hk av opel'en, enn av ein suge cossi. Eh, itte det eg har lest i Classic Ford:-)

Ford Mondeo '06

avatar Rudi

01.01.2005, 18:38:43
2982 meldinger

HAHA de der kaller man lapkaussmiley

avatar Egil S

01.01.2005, 18:38:51
7011 meldinger

ligna på en vectra/calibra motor det der.
er vel DOHC eller ECOTEC 2.0 16v...... går noe helt jævlig de der.

hadde en Vectra A med en 2.0 16v ecotec for noen år siden, kjørte fra det meste opp til 150hk og hang på de med 170.
motoren er oppgitt til 136hk, men ytre vissnok mellom 150 og 160 hk. så vil ma ha en gnager som går godt er -95 modell 2.0 16V og anbefale (NB de nyere modellene med ecotec altså vectra B er ikke like kjappe, 95 modellen var spesiell)


-12 BMW M550xdT
-90 BMW 850IA

avatar Rudi

01.01.2005, 18:42:52
2982 meldinger

gsi min hadde og 20xe, jekk bra når de rette turtale kom. Var 15ohk orginalt i den ja, dohc ja.

Men slik motor skal ikke stå i ford

avatar k.goa

01.01.2005, 19:48:38
31077 meldinger

vemmeligt smileysmiley

FYI: Rallysvindelen er fortsatt ongoing..

Kurt er best i test!!!!!

avatar Rolf

01.01.2005, 19:58:46
2686 meldinger

Møe brukt i England de...
Som Vauxhal da...smiley

avatar Egil S

02.01.2005, 00:56:44
7011 meldinger

har sett at det finnes en BMW i Sverige med en Volvo turbo motor i.
går helt sinnsykt, men det er liksom feil.....smiley

-12 BMW M550xdT
-90 BMW 850IA

avatar Ove Kvam
ove.kvam@lyse.net
02.01.2005, 01:52:19
42688 meldinger

Det finnes en del BMWer med Volvo-motor i Norge også. Det er mye lokal trimmekunnskap på Volvomotorene her i Skandinavia, og delene er billige. Den mest kjente er vel løpsbilen til Alf Eng. Det er en E36 med Volvomotor, og den har vunnet mye. Reglene tillater større sylindervolum på slike traktormotorer, og han er veldig dyktig på dette med Volvotrimming.

Når mange gamle Opler går med Cosworth-motor, er det vel ikke urimelig at det går en del eldre Forder med Opelmotor. Den motoren der er jo ikke dum. Hvis jeg ikke husker feil, har de 196 Nm fra en toliters sugefirer. Det var vel bare BMW som klarte å overgå det i sin tid med 210 Nm på 320iS.

::: Det enkleste er ofte det beste :::

avatar GULL

02.01.2005, 02:02:52
16111 meldinger

"Det var vel bare BMW som klarte å overgå det i sin tid med 210 Nm på 320iS."

Tror du ingen andre hadde klart det dersom de prøvde??

avatar k.goa

02.01.2005, 02:09:00
31077 meldinger

dessuten er vel Nm et ubrukelig produkt, som kun kan ødelegge girkasser? smiley

FYI: Rallysvindelen er fortsatt ongoing..

Kurt er best i test!!!!!

avatar Ove Kvam
ove.kvam@lyse.net
02.01.2005, 02:39:35
42688 meldinger

Det er sant, men sjelden et problem på en toliters sugemotor. Poenget med å se på maks dreiemoment per liter, er at det sier noe om effektiviteten på motoren.

Jeg er faktisk ikke så sikker på at andre motorfabrikanter hadde klart å overgå 210 Nm på en toliters sugemotor i en produksjonsbil. Det er såvidt jeg vet ingen som har klart det. Det tilsvarer et midlere arbeidstrykk på 13.24 bar, noe som svært få motorer klarer å oppnå.

::: Det enkleste er ofte det beste :::

avatar Kurt

02.01.2005, 10:13:28
18408 meldinger

Er vist ein meget bra Na motor det der.. Får vist bøye oss i støvet der.. '
Her er det ein link som det står litt mer om div Na motorer. er vist bremst over 300hk på sånne opel motorer(suge hester)
http://www.sbdev.co.uk/Main.htm

FYI . Rally helten vårs: Panserhansen forsetter å stor svindle.

avatar trond
orptro@frisurf.no
02.01.2005, 13:47:40
1716 meldinger

ken e de så har vert med å utvikle xe motoren da??smiley

74 Escort Cosworth
94 Escort diesel

avatar 00000

02.01.2005, 13:48:41
6853 meldinger

cosworth lagde vel coscast toppen?

avatar Sir Blitzpower
badass_let@otmail...
03.01.2005, 06:18:28
2941 meldinger

cosworth så lage coscat toppane ja........dei toppane e jo på någen av let-motorane og

-1976`Opel Ascona B(Flyndrå)
-1977`Opel Kadett C Coupe(GT/E)
-2012`Ford Focus TDI(Kånebilen)
-2004`Opel Vivaro 1.9TDI(Bruksbil)
-2006`Buell XB12S(Finver cruiser)

avatar Slayer

03.01.2005, 11:07:17
332 meldinger

Er brukt mye i England disse motorene ja. Både i gamle rallybiler og i slike lotus super seven biler. Grunnen til at mange Opler går med Cosworth motor er pga at eksosen er på høyre siden så du slipper å bygge om bremsene slik du ofte må gjøre med en LET motor i. Passer så og si rett oppi uten store modifiseringer.

Så gikk jo Cosworth sine motorer for å være mer trimmevennlige,noe som stemmer helt til det kom masse nye chipper til LET`en også. Holdbarheten er den samme selv om LET`en trenger noen små modifiseringer som sterkere bolter på rådene f.eks. Er samme boltene som en 1,6 S motor fra 1987 så det sier seg selv at her har de gått på sparebluss.

avatar k.goa

03.01.2005, 18:48:30
31077 meldinger

Ikkje glem at denne LETen dokkers har en miksoskopis turbo støypt i ett med manifoilden.. trimmingsvenslig sa du? har den i heiltatt smidde stempler?

FYI: Rallysvindelen er fortsatt ongoing..

Kurt er best i test!!!!!

avatar Slayer

03.01.2005, 19:49:11
332 meldinger

Jepp det e heilt rektigt. Så ska du skikkelig herja på så må du øve på andre turboar. Men det må du jo forsåvidt på cossie og hvis du ska trø det og få det heila i balanse.

Men du får chip som gir 316hk på orginalturboen og med andre deler som nye plugger,bensinregulator,større intercooler da denne og e veldigt liten orginalt. Et kit koste ca 6500,- pluss cooler t alt fra 2500-5000.

Og det som e overaskende e at et par ganger så har disse motorane blitt bremsa t øve 316hk faktisk. I motsetning t andre bilar med chippar som love mer enn ka de holder stand i bremsebenken.

Og ja,det e smidde stempler orginalt i en LET.



avatar Thor
rstor@otmail.com
03.01.2005, 19:54:28
3911 meldinger

@Slayer

Jeg har lagt merke til at disse motorene har en lei tendens å ryke på banetreff, rådebank. Kan dette ha med at ikke de har forsterkede bolter på rådene ved trimming? Eller tåler de rett og slett ikke bank på bane?

Porsche Cayenne Turbo - 04
Mercedes E -07
Subaru Impreza STI -09 "N4"
Audi urquattro -82 T-66
Kawasaki ZX-10R -08

avatar Slayer

03.01.2005, 21:43:12
332 meldinger

Åja? Sjeldent det kommer rådebank. Som regel komme råden ut av blokka hvis det først skjer noe. Bunndelen utenom at den mangler underspyling på stemplene er meget solid. Det er disse boltene som stort sett er problemet. Klart det kan føre til rådebank da jeg har sett bolter faktisk løsne før de knekker. Regner med de strekker seg og deretter løsner. Og klart da kommer bankingen fort. Og veivlagrene har en spesiel legering orginalt,men allikevel så bytter vi konsekvent til blybronselager.

Har faktisk ikke enda vært borti et eneste tilfelle av rådebank og har sett en god del av disse både holde og ryke under hard kjøring opp igjennom årene. Og fikset en del av dem... Og da er som regel for lite bensin/overbelasting/overoppheting og ting ut blokka som har gjort utslaget. Etter at de boltene kom på markedet så tror jeg ikke det er mange som ryker blokkene lenger iallefall.

Tåler bank gjør dem like godt som andre motorer vil jeg påstå. Vet ikke om dere så den grønne Omega A stasjonsvognen som kjørte på Street Legal i 2002 eller 2003. Denne bilen har gått utrolige 300tusen kilometer med det 316hk kittet innabords. Bilen har vært brukt like mye på langkjøring i forbindelse med jobb og overalt på banetreff som har kommet opp for han. Uten et problem som er å nevne har denne rullet smertefritt frem til Nurburgring ifjor hvor den ene sylinderen fikk for lite bensin og det vanligste problemet på en turbobil kom. Hull i stempelet. Men det er den beste referansen jeg har. Han kjørte også meget heftig på Reve det året. Var mange som ble overasket over kjøringen hans der.

Kan legge til at han kjøpte denne bilen flonk ny i 1994 kastet ut orginalmotoren før den var rullet 5000km tror jeg det var. Kastet så denne LET`en oppi og kjørt siden med denne. Litt stilig da.

Skal du eie en bil med turbo og i tillegg trimme så må du kjøre med vett uansett om det er Opel Ford eller hva det måtte være. Kjører du på skikkelig olje,98 oktan bensin,kjører den varm,og du kjører hardt men med vettet i behold så har du en motor som holder lenge. Kan være en fordel med en lambda måler som du kan holde øye med bensinmengden og kanskje kople den til en trykk kontrol(boost controler) som kan legge ned ladetrykket hvis den skulle gå for magert av en eller annen grunn. Dette kan spare deg for mange penger skulle en dyse fjuske f.eks. Men mange skjønner ikke at det å kjøre med turbo og da tenker jeg først og fremst på trimmet,at denne må behandles med respekt for å si det slik.

avatar Sir Blitzpower
badass_let@otmail...
04.01.2005, 00:41:09
2941 meldinger

den omega stasjonsvognå gjekk godt og den.....og han kjørte jo deritte ogsmileysmiley

-1976`Opel Ascona B(Flyndrå)
-1977`Opel Kadett C Coupe(GT/E)
-2012`Ford Focus TDI(Kånebilen)
-2004`Opel Vivaro 1.9TDI(Bruksbil)
-2006`Buell XB12S(Finver cruiser)

avatar juhu

04.01.2005, 01:32:45
3231 meldinger

Dere Cossie-gutta har fått med dere at Audi har solgt Cosworth til Mahle? ;-)

avatar Kurt

04.01.2005, 07:52:30
18408 meldinger

Jepp det har me..

FYI . Rally helten vårs: Panserhansen forsetter å stor svindle.

avatar GULL

04.01.2005, 10:50:52
16111 meldinger

"Focus RS Mahlworth"

Hørtes ud som min neste bil bler Mazda eller någesmileysmileysmileysmiley

avatar 0000

04.01.2005, 11:50:09
13636 meldinger

Da lyder Autodelta betresmiley

http://www.infonegocio.com/xeron/bruno/italy.html

avatar Egil S

04.01.2005, 20:07:42
7011 meldinger

@Ove 196NM stemmer på en prikk.... det var det den bilen hadde.

den var faktisk kjappere enn bmw'en min, men i praksis hadde den 4 gir, 5. var ubrukelig.... sånn autobahn spare gir. alle girene var lange på den bilen 1. gikk til ca60 2. til knappe 120, 3. til 160. og toppfarten fikk man i 4. jeg hadde 215 på den. kunne nok fått litt til med gikk tom for strekning. 5. var bare til pynt...... ikke noe å hente på det giret, selv ikke over 200km/t hlodt bare farten........

klokket 0-100 på 8 blank engang, men er noe usikker på tidtakeren, hadde flere 0-100 på ca 8.5 sek. og det er bra på en 2L sugefirer..... og en opel...... tross alt en familiebil smiley

har noen bilder av bilen, den gikk bare under tilnavnet "sivilbilen" de fleste trodde det var en politibil, eller at jeg hadde kjøpt en gammel politibil. alle kjørte så pent rundt meg smiley

-12 BMW M550xdT
-90 BMW 850IA

avatar 00000

04.01.2005, 21:02:26
6853 meldinger

en kompis har en Astra 2,0CDX stv.. den er jæævla langbeint. klarer 205 i 4. mens 5 dauer den ut i

avatar Slayer

04.01.2005, 21:38:17
332 meldinger

Ja det gikk en sivil Kadett GSI og jaget skurker på veien for noen år tilbake ja. Har hørt en del gøyale historier om den og andre biler fra den tiden siden en kamerat av min far styrte trafikk politiet i den tiden. Både den GSI`en og en Volvo var visst beryktet i den tiden.smiley

avatar Kurt

05.01.2005, 09:06:06
18408 meldinger

Her er ett bremse papir fra ein sånn opel motor .. meget solide papirer
picture

FYI . Rally helten vårs: Panserhansen forsetter å stor svindle.

avatar 0000

05.01.2005, 10:07:13
13636 meldinger

Greie tall det dersmiley

http://www.infonegocio.com/xeron/bruno/italy.html

avatar Sir Blitzpower
badass_let@otmail...
05.01.2005, 14:09:14
2941 meldinger

isje dårligt te å ver dopel d nei........smiley

-1976`Opel Ascona B(Flyndrå)
-1977`Opel Kadett C Coupe(GT/E)
-2012`Ford Focus TDI(Kånebilen)
-2004`Opel Vivaro 1.9TDI(Bruksbil)
-2006`Buell XB12S(Finver cruiser)

avatar Rudi

05.01.2005, 14:36:53
2982 meldinger

Den finske corsan har vel og over 600hk, såg ein film av han her ein dag fy som de jekk.

avatar zr50sl

05.01.2005, 16:43:45
1421 meldinger

veit om en fiesta med over 800hk,i england da....smileysmiley

Toppen av galskap = Trim-4-eldre.com
88 Merkur XR4Ti ;)
85 Sierra 2.8 i xr4x4
89 Sierra 2.0 IS turbo
89 Sierra 2.0 dohc
86 Sierra 2.0 IS turbo, (brodern sin egentli :p )
87 Sierra sedan delebil :P
tja litt å velg imellom :)

avatar Slayer

05.01.2005, 16:55:35
332 meldinger

Hvis eg ikkje tar feil så står den motoren som e bremsa her i ein BMW E36.

Går ein del BMW med LET i der nere. Og 3 stk e vistnok under bygging her og itte ka eg har hørt.

avatar Rudi

05.01.2005, 17:15:40
2982 meldinger

Kor er her?

avatar Ove Kvam
ove.kvam@lyse.net
05.01.2005, 17:34:51
42688 meldinger

Og hvor er der nede?

::: Det enkleste er ofte det beste :::

avatar Sir Blitzpower
badass_let@otmail...
05.01.2005, 17:39:16
2941 meldinger

Tyskland går d en del Bmw E30 og E36 me Let-motorer ismileysmiley

-1976`Opel Ascona B(Flyndrå)
-1977`Opel Kadett C Coupe(GT/E)
-2012`Ford Focus TDI(Kånebilen)
-2004`Opel Vivaro 1.9TDI(Bruksbil)
-2006`Buell XB12S(Finver cruiser)

avatar Slayer

05.01.2005, 17:45:49
332 meldinger

Hehe mente Tyskland. Sorry... Og her er i Norgesmiley

Fremside>>Bullshit>>Nei nei hva er det eg ser? Søk
Ikke innlogget Ikke innlogget
ny = ny thread
ul = ny(e) ulest(e) post(er)
Antall forum medlemmer: 2371 Forum statistikk
Adminlogin:

For å kunne poste på forumet, må du være innlogget.
For å registrere deg, klikk HER!
Har du allerede registrert deg, logg inn her:

Brukernavn:

Passord:
Bruk Cookies
(Cookies gjør at du automatisk er innlogget hver gang
 fra maskinen du er på nå. Bruk kun hvis du er på en
 privat datamaskin)
Har du glemt brukernavnet/passordet ditt? Trykk her!
Forumet er levert av Hjelseth Computers
Det tok 0,2031 sekunder å generere denne siden.